We staan klaar om bedrijven in elke regio en sector van dienst te zijn. Of je nu in de industrie, logistiek, overheid, zorg of klantenservice zit, we zijn er om je te helpen bij het vinden van het juiste personeel, waar dan ook in Nederland. Ontdek waarom kiezen voor Randstad een slimme zet is en hoe we je kunnen ondersteunen bij jouw specifieke behoeften op het gebied van personeel!

dit is waarom je voor randstad kiest

  • 100% voorziening;

  • 1% minder verzuim;

  • 10% langere verblijfsduur;

  • 100% compliant;

  • vast en flex; één aanspreekpunt;

wat we zien in de markt

  • aanhoudende personele schaarste in klantcontact personeel;

  • vergaande digitalisering - AI, chatbots en zelfservice;

  • rol klantcontact medewerker verandert: complexiteit werk neemt toe;

  • consument stelt hoge eisen aan kwaliteit klantcontact en wil omnichannel contact.

dit is wat wij creëren met onze dienstverlening(en)

  1. continuïteit: wij leveren direct inzetbare en betrokken klantcontactmedewerkers dankzij de grootste (inter)nationale database, grootschalige werving en selectie, en krachtige, op maat gemaakte employer branding voor de klantcontactdoelgroep;
  2. grip op inhuur: inzicht en overzicht worden geboden door het verbeteren van voorziening, verblijfsduur en tevredenheid van de totale (flexibele) workforce, gestuurd door data, en door een proactieve partner die zowel gevraagd als ongevraagd advies geeft;
  3. kwaliteit: voor de beste performance op de werkvloer zorgen wij door het beste talent te werven via doelgroepgerichte aanpak, continu up- en reskilling te bieden via Randstad Customer Contact Vakopleidingen, goed werkgeverschap (HR-cyclus) te waarborgen, en onze expertise te verbinden met Ziptone, CCMA, en KSF;
  4. oplossingen: wij bieden innovaties voor personele vraagstukken, zoals het inzetten van gaming bij recruitment en de klantcontact Talent Game, en creëert werkperspectieven voor talenten door loopbaan- en ontwikkelpaden in het klantcontactdomein, wat bijdraagt aan behoud en het terugdringen van verzuim.

Meer weten over onze dienstverlening en hoe dit past bij jouw onderneming? Vraag een gratis adviesgesprek aan met onze adviseurs. We denken graag met je mee!

zo vinden wij de beste klantenservice medewerker voor jou

In deze tijd waarin jouw klant verwacht altijd goed en snel geholpen te worden, maakt een goede customer service medewerker hét verschil. Want tevreden klanten komen terug en bevelen je bedrijf, product of dienst aan. Flexibiliteit en snelheid zijn daarbij belangrijk binnen je klantenservice afdeling. Randstad helpt je graag door het werven van gekwalificeerd personeel. Makkelijk, snel en met direct resultaat.

Hoe sporen we het beste talent op voor jouw uitdaging? Nou, we hebben een enorme database aan gekwalificeerde kandidaten: 1,5 miljoen talenten om precies te zijn. En raad eens? Klantenservice professionals zijn in deze database ruimschoots vertegenwoordigd. Maar hoe vinden we dit talent?

  • door het gebruik van slimme technologie en lokale kennis om kandidaten te koppelen aan jouw vacature;
  • het uitzetten van jouw vacature op ons eigen jobboard - met 1,4 miljoen maandelijkse bezoekers is dat één van Nederland's meest populaire jobboards;
  • het delen van jouw vacature op externe jobboards, zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank om nog meer kandidaten te bereiken;
  • het selecteren van de de beste kandidaten die naadloos passen bij jouw vacature.

hoe selecteren we de beste klantenservice medewerkers?

Hoe vinden we het beste personeel voor jou? We leggen de focus op:

  • relevante ervaring 

  • opleidingen

  • en de persoonlijkheid

En met persoonlijkheid bedoelen we: past de kandidaat goed bij jouw bedrijf? Want een culturele en persoonlijke match is essentieel. Je weet precies wat je aan onze customer service kandidaten hebt, omdat wij ze uitgebreid voor je screenen. We werven talenten met minimaal mbo-4 niveau en nemen altijd een vaardigheidstest met ze af voordat ze bij jou aan slag gaan. Ook als het talent bij je werkt, blijven wij jou ontzorgen. Talenten worden door ons gecoacht en opgeleid in ons programma. Zo krijg en houd jij de beste klantenservice medewerker.

We staan klaar voor elke callcenter functie:

Op zoek naar een oplossing of heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op! Kies een moment dat jou schikt, we denken graag met je mee!

de kosten voor klantenservice personeel

De kosten zijn altijd op maat gemaakt. We bepalen ze zodra we de opdrachtdetails en het bruto uurloon van de uitzendkracht kennen.

De kosten worden aangegeven met een omrekenfactor. Deze factor wordt door ons vastgesteld op basis van de mate van functieschaarste. Jij bepaalt als werkgever het bruto uurloon van de uitzendkracht. Met het bruto uurloon en de omrekenfactor stellen we een uurtarief voor de uitzendkracht op. Dit kan variëren afhankelijk van de persoon, functie en opdrachtduur.

wat er WEL is inbegrepen in de prijs:

  1. sociale lasten;
  2. vakantiegeld;
  3. vakantiedagen;
  4. & het pensioen van de werknemer.

wat er NIET is inbegrepen in de prijs:

  1. BTW;
  2. eventuele reiskosten;
  3. onkostenvergoedingen;
  4. & toeslagen.

Je betaalt enkel voor de uren dat de werknemer daadwerkelijk heeft gewerkt. No cure, no pay.

Heb je eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we gewoon de vorige prijsafspraken over. Dat is wel zo handig, toch?

bereken de kosten voor klantenservice personeel

Hier is een korte uitleg met een praktische illustratie:
Vermenigvuldig het bruto uurloon met de omrekenfactor en je hebt de kosten per uur (exclusief btw). Stel het bruto uurloon is €14,50 en de omrekenfactor is 2,5, dan leidt dat tot kosten van €36,25 per gewerkt uur (exclusief btw).

deze bedrijven kiezen ook voor randstad

Bij Randstad staan we klaar voor zowel grote als kleine bedrijven. Benieuwd naar de bedrijven die met ons samenwerken? Iedere week werken er 6000 klantenservice medewerkers via randstad bij 500 verschillende bedrijven, zoals: 

deze bedrijven kiezen voor randstad

talent als uitzendkracht of in vaste dienst?

Of je nu op zoek bent naar een medewerker vast in dienst of flexibel als uitzendkracht, jij bepaalt. Randstad helpt je bij beide opties. Twijfel je welke optie het beste bij jouw bedrijf of vacature past? Neem dan contact met ons op, wij adviseren je graag.

Benieuwd naar de kosten? Vraag een offerte aan!

talent voor een korte klus

Heb jij een korte klus waar je zo snel mogelijk personeel voor nodig hebt? Wij helpen je graag! Met Randstad GO meld je gemakkelijk je klus aan, en zoeken wij meteen flexibel personeel. Fijn toch? 

Bekijk snel deze pagina voor meer informatie!

talent zelf aandragen via payroll?

Wil je zelf je talenten selecteren, werven en begeleiden maar de risico’s en juridische verplichtingen van het werkgeverschap uitbesteden? Lees hier hoe payrolling je hierbij kan helpen!

veelgestelde vragen

  • hoe werven we talent voor je customer service aanvraag?

    Bij Randstad beschikken we over een grote bron van talent: 1,5 miljoen hoogwaardige kandidaten die vol enthousiasme klaarstaan om aan het werk te gaan. Met behulp van geavanceerde technologie en diepgaand inzicht in lokale arbeidsmarkten, koppelen we deze talenten aan jouw vacature, ongeacht of deze zich bevindt in het bruisende hart van de Randstad of in het zuidelijke Eindhoven.

    We plaatsen jouw vacature ook op ons drukbezochte jobboard, dat maandelijks door 1,4 miljoen mensen wordt bezocht. En om een nog bredere groep potentiële kandidaten te bereiken, zorgen we ervoor dat je vacature ook verschijnt op externe jobboards zoals Indeed, Monsterboard en Nationale Vacaturebank. Tijdens deze activiteiten nemen we de tijd om zorgvuldig de allerbeste kandidaten te selecteren uit de binnenkomende sollicitaties, degenen die naadloos aansluiten bij jouw vacature.

    meld hier je vacature aan

    > vraag een offerte aan

  • wat als ik zelf iemand in dienst wil nemen?

    Dat is zeker mogelijk! Dit kan op 2 verschillende manieren:

    directe werving & selectie

    We nemen de volledige werving en selectie voor je uit handen. Zodra we een aantal geschikte talenten hebben gevonden stellen we die aan je voor. Jij kiest vervolgens zelf je ideale match. Match gevonden? Dan start de medewerker direct bij jouw organisatie in loondienst. Hiervoor vragen we een overname fee. Directe werving & selectie betekent voor jou:

    • geen zorgen bij het zoeken en selecteren van kandidaten; 
    • een kwalitatieve match voor een aantrekkelijk tarief;
    • no cure, no pay

    uitgestelde werving & selectie

    Dit houdt in dat de werknemer start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Vervolgens kun je hem of haar wanneer je maar wilt overnemen, tegen betaling van een overname fee. Deze vorm van dienstverlening betekent voor jou:

    • de mogelijkheid om te zien of de medewerker binnen je organisatie past;
    • een proeftijd zonder risico’s;
    • je kiest zelf wanneer je de werknemer in dienst neemt.

    Wil je gebruik maken van Werving & Selectie? Meld je vacature hier aan

    Benieuwd naar de kosten van W&S? Lees meer. 

  • wat kost het inhuren van customer service personeel via randstad?

    benieuwd hoeveel customer service personeel via randstad kost?

    De kosten voor customer service personeel bij Randstad zijn altijd op maat gemaakt. Ze worden bepaald nadat we de opdrachtdetails van de uitzendkracht kennen, inclusief het bruto uurloon. We gebruiken een omrekenfactor die gebaseerd is op de schaarste van het functieprofiel. Jij bepaalt als opdrachtgever het bruto uurloon van de uitzendkracht. Met behulp van een omrekenfactor en het bruto uurloon berekenen we het uurtarief voor de uitzendkracht. De kosten kunnen variëren per uitzendkracht, functie en opdrachtduur.

    Het tarief omvat alle aspecten behalve BTW, mogelijke reiskosten, onkostenvergoedingen en toeslagen. Hieronder vallen sociale lasten, vakantiegeld, vakantiedagen en pensioen van de werknemer. Betaling is alleen voor de daadwerkelijk gewerkte uren. Ons motto is "no cure, no pay".

    Heb je eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we graag de eerdere prijsafspraken over. Dat maakt het allemaal een stuk overzichtelijker.

    hoe bereken je de kosten van een uitzendkracht?

    Een rekensom: bruto uurloon x omrekenfactor = kosten per uur exclusief btw.

    Hierbij een kort voorbeeld::
    Een klantenservice medewerker krijgt een bruto uurloon: € 14,50
    De omrekenfactor is: 2,5
    Kosten die je betaalt voor de uitzendkracht is €14,50 x 2,5 = € 36,25 per gewerkt uur, exclusief btw.

    lees hier meer over de kosten van een uitzendkracht

  • wat is het salaris van een klantenservice medewerker?

    Via onze salarischecker kunnen we het gemiddelde salaris berekenen van honderden functies. Ook die van een klantenservice medewerker. 

    Het gemiddelde bruto loon van een klantenservice medewerker is € 2.240,- per maand op basis van een 40 urige werkweek. 

    Het gemiddelde bedrag is geschat op basis van 6679 Randstad banen. Leeftijd, locatie, vakantiegeld of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

    Let op! Het bedrag is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan het bedrag.

  • ik heb een vacature. Hoe kan ik die direct aanmelden?

    Een passend advies. Dit is hoe het werkt: 

    stap 1. gratis je vacature aanmelden

    Het begint allemaal bij het aanmelden van je vacature. Deze aanmelding is helemaal gratis: je betaalt pas zodra je nieuwe medewerker aan de slag gaat. Wil je de medewerker zelf in dienst nemen? Geen probleem. We bespreken de tarieven later aan de telefoon.

    stap 2. we nemen contact met je op

    Binnen één werkdag bellen we je op om samen met jou de aanmelding door te nemen. Wat zijn jouw wensen en heb je vragen? We bespreken dit met elkaar en komen met een passend advies. Tijdens dit gesprek gaan we ook dieper in op het proces, bespreken we de tijdsindicatie van de vervolgstappen, en stellen we een offerte voor je op. In het gesprek kijken we samen naar jouw behoefte.

    stap 3. we selecteren de beste kandidaten voor je

    Na ons kennismakingsgesprek gaan we aan de slag met het vinden van de beste kandidaten. Met behulp van slimme algoritmes zoekt onze lokale vestiging/adviseur in onze database van 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten naar de juiste talenten. Bovendien heeft Randstad een breed netwerk van vestigingen door het hele land, wat betekent dat we gespecialiseerd personeel in alle vakgebieden kunnen bieden, zowel vast als tijdelijk. We hebben persoonlijk contact gehad met al deze talenten, zodat we jou het beste van het beste kunnen aanbieden. Zodra we de perfecte matches hebben gevonden stellen we de talenten direct aan je voor. 

    stap 4. kies jouw ideale match

    Nu is de keuze aan jou: welke kandidaten selecteer je? Nodig deze kandidaat uit voor een gesprek of neem ‘m meteen aan! 

    stap 5. starten maar!

    Heb je de juiste werknemer voor jouw vacature gevonden? Mooi, dan maken we het officieel! Je vult de definitieve gegevens in en wij regelen de rest. Zo kan de werknemer beginnen en is je vacature vervuld!

    meld je vacature aan

    > vraag een offerte aan

  • ik wil graag persoonlijk advies. Hoe kan ik contact opnemen?

vul het contactformulier in

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.