dit is waarom bedrijven voor randstad kiezen:

  • bij ons vind je het meest uitgebreide aanbod aan secretarieel talent
  • met ons landelijk dekkende netwerk zijn we goed bekend met de ins en outs van de lokale arbeidsmarkt
  • we zijn razendsnel in actie dankzij onze omvangrijke database met kandidaten
  • door ons totale ontzorgingspakket voor werving en selectie, houd je kostbare tijd over voor je kernactiviteiten
  • of je nu behoefte hebt aan flexibele inzet via uitzending of duurzaam vast personeel, we passen ons aan aan jouw wensen

hoe werven we personeel voor jou?

We beschikken bij Randstad over een schat aan talent. 1,5 miljoen kwalitatieve kandidaten die staan te popelen om aan het werk te gaan. Dankzij slimme technologie en onze diepgaande kennis van de lokale arbeidsmarkt, koppelen we deze talenten aan jouw vacature. Of je nu iemand zoekt in hartje Randstad of in het hoge noorden van Groningen, wij zijn overal voor jou in de weer.

Ondertussen nemen we ook de tijd om jouw vacature te presenteren op ons eigen jobboard. Met maar liefst 1,4 miljoen maandelijkse bezoekers is dit één van de drukstbezochte jobboards in Nederland. Om je vacature nog breder te verspreiden en nog meer potentiële kandidaten te bereiken, zorgen we er bovendien voor dat je vacature ook verschijnt op externe jobboards, denk aan namen zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank.

Tijdens dit proces nemen we de tijd om uit de stapel sollicitaties het beste van het beste te selecteren. Degenen die perfect aansluiten op jouw vacature.

hoe selecteren we de beste pa's, secretaresses en office managers?

Communicatief sterk zijn, dat is een eigenschap die elke secretarieel medewerker moet hebben. Maar de eigenschappen die je nieuwe collega bezit, is niet het enige belangrijke. Wat dacht je van persoonlijkheid? In dit vakgebied is een echte klik belangrijk, daarom zoeken wij naar die match op persoonlijkheid tijdens de selectieprocedure. Veel van onze adviseurs komen zelf ook uit het secretariële vak, zij weten precies waar ze op moeten letten om die klik te vinden. 

Wij zoeken kandidaten met minimaal een mbo-4 opleiding, maar zien dat er steeds meer vraag is naar secretarieel personeel met een hbo diploma. In secretariële functies moet je veel verschillende taken kunnen uitvoeren, en daar hoort een medewerker bij die proactief is en zelfstandig werkt. Tijdens de selectie van jouw personeel houden we met al deze eigenschappen rekening. 

Voordat wij een kandidaat aan je voorstellen voor een klus, wordt de kandidaat uitgebreid gescreend. Zo krijgen ze een assessment, gaan we persoonlijk met ze in gesprek en gaan we hun referenties na. Hebben wij een goed gevoel bij een kandidaat, maar ontbreekt het nog aan de juiste vaardigheden? Dan helpen wij door de juiste trainingen of opleiding aan te bieden. 

Ook na het vinden van een medewerker voor je secretariële functie, gaan we door. We helpen jou én je nieuwe werknemer ook met begeleiding en persoonlijke ontwikkeling. Zo blijft jouw collega altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met trainingen en opleidingen. De nieuwste trends én hoe deze van toepassing zijn tot jouw organisatie zijn voor je nieuwe secretaresse geen geheim. 

directiesecretaresse, juridisch secretaresse of management assistent gezocht? We staan klaar voor alle secretariële functies:

  • personal assistent

  • secretaresse

  • directiesecretaresse

  • office manager

  • secretarieel medewerker

  • juridisch secretaresse

  • medisch secretaresse

  • management assistent

Staat jouw functie er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Dankzij ons grote netwerk hebben wij voor elke functie de juiste kandidaat. 

secretaresses als uitzendkracht of in vaste dienst?

Of je nu op zoek bent naar een secretaresse, personal assistent of een andere medewerker vast in dienst of flexibel als uitzendkracht, jij bepaalt. Randstad helpt je bij beide opties. Twijfel je welke optie het beste bij jouw bedrijf past? Neem dan contact met ons op, wij adviseren je graag.

Benieuwd naar de kosten? Vraag een offerte aan!

talent voor een korte klus

Heb jij een korte klus waar je zo snel mogelijk personeel voor nodig hebt? Wij helpen je graag! Met Randstad GO meld je gemakkelijk je klus aan, en zoeken wij meteen flexibel personeel. Fijn toch? 

Bekijk snel deze pagina voor meer informatie!

talent zelf aandragen via payroll?

Wil je zelf je talenten selecteren, werven en begeleiden maar de risico’s en juridische verplichtingen van het werkgeverschap uitbesteden? Lees hier hoe payrolling je hierbij kan helpen!

nieuwsgierig naar de prijs van een administratief medewerker via randstad?

Het zit zo: de kosten zijn altijd afgestemd op jouw behoeften. Pas wanneer we de details van de opdracht van de uitzendkracht kennen en het bruto uurloon van de uitzendkracht bepalen, kunnen we de definitieve kosten vaststellen.

We drukken de kosten uit in een 'omrekenfactor'. Deze factor wordt gebaseerd op de vraag en schaarste van het specifieke functieprofiel. Jij hebt als opdrachtgever in handen hoeveel de uitzendkracht bruto per uur verdient. Met deze informatie en de omrekenfactor berekenen we het uurtarief voor de uitzendkracht. Dit betekent dat de kosten kunnen variëren, afhankelijk van de uitzendkracht, functie en de duur van de opdracht.

En we hebben goed nieuws: bij de prijs zijn alle aspecten inbegrepen, met uitzondering van BTW, mogelijke reiskosten, onkostenvergoedingen en toeslagen. Hierbij kun je denken aan zaken als sociale lasten, vakantiegeld, vakantiedagen en pensioen van de werknemer. Je betaalt enkel voor de daadwerkelijk gewerkte uren van de werknemer. No cure, no pay, dus.

En als je al eerdere ervaringen met ons hebt, zetten we gewoon de afgesproken prijzen voort. Dat is wel zo handig, toch?

interesse in de berekeningsmethode?

Hier is een eenvoudige formule: vermenigvuldig het bruto uurloon met de omrekenfactor, en je hebt de kosten per uur, exclusief btw.

Stel je voor: Bruto uurloon van een administratief medewerker: € 15,50 Omrekenfactor: 2. Dus de kosten voor deze uitzendkracht bedragen: € 15,50 x 2 = € 31 per gewerkt uur, zonder btw.

Wil je meer informatie over onze tarieven? Je kunt er hier alles over lezen.

veelgestelde vragen

  • hoe werven we talent voor je secretariële klus?

    We beschikken bij Randstad over een schat aan talent. 1,5 miljoen kwalitatieve kandidaten die staan te popelen om aan het werk te gaan. Dankzij slimme technologie en onze diepgaande kennis van de lokale arbeidsmarkt, koppelen we deze talenten aan jouw vacature. Of je nu iemand zoekt in hartje Randstad of in het hoge noorden van Groningen, wij zijn overal voor jou in de weer.

    Ondertussen nemen we ook de tijd om jouw vacature te presenteren op ons eigen jobboard. Met maar liefst 1,4 miljoen maandelijkse bezoekers is dit één van de drukstbezochte jobboards in Nederland. Om je vacature nog breder te verspreiden en nog meer potentiële kandidaten te bereiken, zorgen we er bovendien voor dat je vacature ook verschijnt op externe jobboards, denk aan namen zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank.

    En temidden van dit alles, nemen we de tijd om uit de stapel sollicitaties het beste van het beste te selecteren – degenen die perfect aansluiten op jouw vacature.

    meld hier je vacature aan

    > offerte aanvragen

  • wat als ik zelf iemand in dienst wil nemen?

    Dat is zeker mogelijk! Dit kan op 2 verschillende manieren:

    directe werving & selectie

    We nemen de volledige werving en selectie voor je uit handen. Zodra we een aantal geschikte talenten hebben gevonden stellen we die aan je voor. Jij kiest vervolgens zelf je ideale match. Match gevonden? Dan start de medewerker direct bij jouw organisatie in loondienst. Hiervoor vragen we een overname fee. Directe werving & selectie betekent voor jou:

    • geen zorgen bij het zoeken en selecteren van kandidaten; 
    • een kwalitatieve match voor een aantrekkelijk tarief;
    • no cure, no pay

    uitgestelde werving & selectie

    Dit houdt in dat de werknemer start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Vervolgens kun je hem of haar wanneer je maar wilt overnemen, tegen betaling van een overname fee. Deze vorm van dienstverlening betekent voor jou:

    • de mogelijkheid om te zien of de medewerker binnen je organisatie past;
    • een proeftijd zonder risico’s;
    • je kiest zelf wanneer je de werknemer in dienst neemt.

    Wil je gebruik maken van Werving & Selectie? Meld je vacature hier aan

    Benieuwd naar de kosten van W&S? Lees meer. 

  • wat kost het inhuren van secretarieel personeel via randstad?

    De uiteindelijke kosten die je betaalt zijn altijd maatwerk. We kunnen de kosten pas vaststellen, als we we de opdracht details van de uitzendkracht kennen en weten wat het bruto uurloon van de uitzendkracht is. 

    De kosten die je betaalt drukken we uit in een omrekenfactor. De hoogte van de omrekenfactor wordt door ons bepaald op basis van de schaarste van het gevraagde functieprofiel. Als inhurende partij, ben jij degene die bepaalt wat de uitzendkracht bruto per uur verdient. Op basis van de omrekenfactor en het bruto uurloon van de uitzendkracht wordt een uurtarief voor de uitzendkracht berekend. De kosten kunnen daarom verschillen per uitzendkracht, per functie en duur van de opdracht.

    Verder zit alles (behalve de BTW, eventuele reiskosten, onkostenvergoedingen en toeslagen) bij de prijs inbegrepen. Denk hierbij aan de sociale lasten, vakantiegeld en -dagen en het pensioen van de werknemer. Je betaalt alleen voor de gewerkte uren van de werknemer. Dus no cure, no pay. 

    Heb je al eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we de prijsafspraken daarvan gewoon over. Wel zo fijn, toch?

    hoe bereken je de kosten van een uitzendkracht?

    Een rekensom: bruto uurloon x omrekenfactor = kosten per uur exclusief btw.

    Voorbeeld berekening:
    Een secretarieel medewerker krijgt een bruto uurloon: € 15,50
    De omrekenfactor is: 2
    Kosten die je betaalt voor de uitzendkracht is €15,50 x 2 = € 31 per gewerkt uur, exclusief btw.

    lees hier meer over de kosten van een uitzendkracht

  • wat is het salaris van een secretarieel medewerker?

    Via onze salarischecker kunnen we het gemiddelde salaris berekenen van honderden functies. Ook die van een secretarieel medewerker. 

    Het gemiddelde bruto loon van een secretaresse is € 2769,- per maand op basis van een 40 urige werkweek. 

    Het gemiddelde bedrag is geschat op basis van 538 Randstad banen. Leeftijd, locatie, vakantiegeld of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

    Let op! Het bedrag is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan het bedrag.

  • ik heb een vacature. Hoe kan ik die direct aanmelden?

    Een passend advies. Dit is hoe het werkt: 

    stap 1. gratis je vacature aanmelden

    Het begint allemaal bij het aanmelden van je vacature. Deze aanmelding is helemaal gratis: je betaalt pas zodra je nieuwe medewerker aan de slag gaat. Wil je de medewerker zelf in dienst nemen? Geen probleem. We bespreken de tarieven later aan de telefoon.

    stap 2. we nemen contact met je op

    Binnen één werkdag bellen we je op om samen met jou de aanmelding door te nemen. Wat zijn jouw wensen en heb je vragen? We bespreken dit met elkaar en komen met een passend advies. Tijdens dit gesprek gaan we ook dieper in op het proces, bespreken we de tijdsindicatie van de vervolgstappen, en stellen we een offerte voor je op. In het gesprek kijken we samen naar jouw behoefte.

    stap 3. we selecteren de beste kandidaten voor je

    Na ons kennismakingsgesprek gaan we aan de slag met het vinden van de beste kandidaten. Met behulp van slimme algoritmes zoekt onze lokale vestiging/adviseur in onze database van 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten naar de juiste talenten. Bovendien heeft Randstad een breed netwerk van vestigingen door het hele land, wat betekent dat we gespecialiseerd personeel in alle vakgebieden kunnen bieden, zowel vast als tijdelijk. We hebben persoonlijk contact gehad met al deze talenten, zodat we jou het beste van het beste kunnen aanbieden. Zodra we de perfecte matches hebben gevonden stellen we de talenten direct aan je voor. 

    stap 4. kies jouw ideale match

    Nu is de keuze aan jou: welke kandidaten selecteer je? Nodig deze kandidaat uit voor een gesprek of neem ‘m meteen aan! 

    stap 5. starten maar!

    Heb je de juiste werknemer voor jouw vacature gevonden? Mooi, dan maken we het officieel! Je vult de definitieve gegevens in en wij regelen de rest. Zo kan de werknemer beginnen en is je vacature vervuld!

    meld hier je vacature aan

    > vacature aanvragen

  • ik wil graag persoonlijk advies. Hoe kan ik contact opnemen?

Nieuwsgierig naar hoe we jou van dienst kunnen zijn? We staan klaar om je persoonlijk advies te geven en samen te werken aan een oplossing die precies bij jou past. Aarzel niet om een afspraak in te plannen of ons contactformulier in te vullen. Samen kunnen we het verschil maken!

vul het contactformulier in

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.