Wij staan klaar om bedrijven in elke regio en sector te ondersteunen. Of je nu actief bent in de industrie, kinderopvang, overheid, zorg, of klantenservice, wij helpen je bij het vinden van de juiste medewerkers, waar dan ook in Nederland. Ontdek waarom Randstad de slimme keuze is en hoe wij je kunnen ondersteunen bij jouw specifieke personeelsbehoeften!

dit is waarom je voor randstad kiest

  • 100% goed geregeld werk;

  • inzet arbeidsmarkt expertise;

  • duurzame instroom van vaste (on)gediplomeerde medewerkers; 

  • uitzenden, detacheren, werving& selectie en opleiden;

  • efficiënte processen en slimme koppelingen.

wat we zien in de markt

  • een groeiend tekort aan pedagogisch medewerkers door vergrijzing, hoge uitstroom, ziekte en politieke invloeden;

  • hoge maatschappelijke impact door tekorten;

  • de toenemende druk om de kinderopvang voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te houden;

  • een complexe wet- en regelgeving;

  • een branche die niet klaar is voor de benodigde instroom.

dit is wat wij creëren met onze dienstverlening(en)

  • continuïteit: wij bieden direct inzetbare en betrokken zorgprofessionals dankzij de grootste database, een krachtige en herkenbare belofte als werkgever en bemiddelaar, en grootschalige werving en selectie;
  • grip op inhuur: wij geven inzicht in de totale PNIL-kosten en besparingsmogelijkheden door de inrichting en het beheer van leveranciersnetwerken, planning en poolmanagement, compliant contractering, en het hanteren van eenduidige en marktconforme tarieven;
  • kwaliteit: wij zorgen ervoor dat altijd de beste zorgprofessionals aan het werk zijn door nieuw talent te verleiden met doelgroepgerichte werving, continu op te leiden en bij te scholen via Randstad Zorg vakopleidingen, en talent te behouden door hun behoeften centraal te stellen;
  • oplossingen: als dé partner in HR-uitdagingen bieden wij co-realisatie op personele vraagstukken in samenwerking met onderwijs- en werkgeversorganisaties, creëren we werkperspectief voor talenten door middel van loopbaan- en ontwikkelpaden, en voeren we capaciteitsmanagement op basis van data.

Meer weten over onze dienstverlening en hoe dit past bij jouw onderneming? Vraag een gratis adviesgesprek aan met onze adviseurs. We denken graag met je mee!

hoe vinden we het beste kinderopvangpersoneel voor jou

Als je in de kinderopvang werkt weet je als geen ander hoe het is om elke dag lachende gezichtjes te zien. Maar ook moet je altijd alert zijn, omdat je voor een kwetsbare groep zorgt. Daar heb je een goed team voor nodig. En juist daarom zijn wij er, om je te helpen bij het werven van nieuwe medewerkers bij jou in de regio. 

Bij ons vind je een schat aan gekwalificeerde kandidaten - om precies te zijn, 1,5 miljoen. En raad eens? We hebben heel veel talenten. Maar hoe vinden we dit talent voor je?

  • door het gebruik van slimme technologie en lokale kennis om kandidaten te koppelen aan jouw vacature;
  • het uitzetten van jouw vacature op ons eigen jobboard - met 1,4 miljoen maandelijkse bezoekers is dat één van Nederland's meest populaire jobboards;
  • het delen van jouw vacature op externe jobboards, zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank om nog meer kandidaten te bereiken;
  • het selecteren van de de beste kandidaten die naadloos passen bij jouw vacature.

waar wij naar zoeken

Tijdens de selectieprocedure besteden we veel aandacht aan persoonlijk contact: met de kandidaten én met jouw organisatie. Zo ben je altijd op te hoogte van het proces en weten we zeker dat we altijd op één lijn zitten.  

In de kinderopvang heb je echte aanpakkers nodig: mensen die snel kunnen schakelen én flexibel beschikbaar zijn. Dit zijn dan ook eigenschappen waar wij naar op zoek zijn tijdens de selectiegesprekken. 

Hoe? We leggen de focus op:

  • relevante ervaring ;

  • opleidingen;

  • en de persoonlijkheid.

Onze selectieprocedure is grondig en daarom stellen we alleen de allerbeste kandidaten aan je voor. Zo houd jij de vaart erin, want je spreek je alleen nieuw talent wat ook echt bij jouw functie aansluit. Dankzij ons uitgebreide netwerk kunnen wij snel schakelen en vinden we voor elke functie het juiste talent. 

We bieden oplossingen op basis van behoefte vanuit de sector, en kijken verder dan alleen een papiertje dat iemand wel of niet heeft. Wij kijken naar het individu; wat kan iemand wél en wat zijn de talenten die iemand heeft? Ons werk stopt niet bij het vinden van een passende baan, wij kijken samen met iemand naar een passend traject, bieden werkperspectief, opleidingen en persoonlijke begeleiding. Ook checken we referenties en of de persoon over een VOG beschikt. Lees hier meer over hoe SKO dit ervaren heeft!

voor elke functie in de kinderopvang staan we klaar

Of je nou op zoek bent naar een pedagogisch medewerker of groepshulp, Randstad helpt! Bekijk hier een overzicht van alle functies binnen de kinderopvang waar wij jouw organisatie mee kunnen helpen:

  • pedagogisch medewerker KDV;

  • pedagogisch medewerker BSO;

  • groepshulp;

  • leerling pedagogisch medewerker;

  • & ondersteuner aan de pedagogisch medewerker.

Wij bieden niet alleen flexibel personeel en personeel in vaste dienst aan, maar ondersteunen je ook bij het vinden van ZZP-medewerkers, instroom leerlingen, en voorschakel kandidaten. Ook focussen wij ons op de duurzame inzet van kandidaten. Zo zorgen we voor:

  • een laagdrempelig oriëntatie traject voor zij-instromers;

  • een studentenpool voor bijbaan BSO;

  • het omscholen van vakkrachten;

  • & werving en selectie van zowel gediplomeerde als ongediplomeerde talenten. 

Staat de functie die je zoekt er niet tussen? Of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. Wij zijn er om elke uitdaging aan te gaan en de vacature uit te zetten naar jouw wensen zodat deze past bij de visie van jouw organisatie!

de kosten voor kinderopvang personeel

De kosten zijn altijd op maat gemaakt. We bepalen ze zodra we de opdrachtdetails en het bruto uurloon van de uitzendkracht kennen.

De kosten worden aangegeven met een omrekenfactor. Deze factor wordt door ons vastgesteld op basis van de mate van functieschaarste. Jij bepaalt als werkgever het bruto uurloon van de uitzendkracht. Met het bruto uurloon en de omrekenfactor stellen we een uurtarief voor de uitzendkracht op. Dit kan variëren afhankelijk van de persoon, functie en opdrachtduur.

wat er WEL is inbegrepen in de prijs:

  1. sociale lasten;
  2. vakantiegeld;
  3. vakantiedagen;
  4. & het pensioen van de werknemer.

wat er NIET is inbegrepen in de prijs:

  1. BTW;
  2. eventuele reiskosten;
  3. onkostenvergoedingen;
  4. & toeslagen.

Je betaalt enkel voor de uren dat de werknemer daadwerkelijk heeft gewerkt. No cure, no pay.

Heb je eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we gewoon de vorige prijsafspraken over. Dat is wel zo handig, toch?

bereken de kosten voor kinderopvang personeel

Het is simpel: bruto uurloon maal omrekenfactor is gelijk aan de kosten per uur exclusief btw.

Een voorbeeld: een kinderopvang medewerker heeft een bruto uurloon van €12,50 en de omrekenfactor is 2,5. Dan komt het op €12,50 x 2 = €31,25 per gewerkt uur, exclusief btw.

Voor meer informatie over onze tarieven, lees hier verder.

trends en ontwikkelingen in de markt

De kosten voor kinderopvang personeel hangt samen met de laatste trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Wij zorgen dat we altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws, en delen dit ook graag met jou. Bekijk hier de laatste trends!

deze bedrijven kiezen ook voor randstad

Er zijn al veel verschillende kinderopvangorganisaties die hebben gekozen voor Randstad. Zowel kleine als grote. Benieuwd welke dit precies zijn? Bij deze kinderopvangorganisaties heeft Randstad talenten werken:

talent als uitzendkracht of in vaste dienst?

Of je nu op zoek bent naar een medewerker die vast in dienst treedt of flexibel als uitzendkracht, de keuze is aan jou. Bij Randstad staan we klaar om je te ondersteunen bij beide opties. Twijfel je welke optie het beste past bij jouw bedrijf of vacature? Neem dan contact met ons op, wij adviseren je graag!

Benieuwd naar de kosten? Vraag een offerte aan!

talent zelf aandragen via payroll?

Wil je zelf talenten selecteren, werven en begeleiden, maar tegelijkertijd de risico’s en verplichtingen van werkgeverschap zoals veiligheidseisen, en wet- en regelgeving uitbesteden? Ontdek hier hoe payrolling je hierbij kan helpen!

veelgestelde vragen

  • hoe werven we talent voor je kinderopvang klus?

    In onze database vind je een schat aan gekwalificeerde kandidaten - om precies te zijn, 1,5 miljoen. Onze adviseurs gebruiken slimme technologie en lokale expertise om deze kandidaten te matchen aan jouw vacature.

    De matching gebeurt op basis van verschillende criteria, waaronder beschikbaarheid, voorkeuren, capaciteiten, hard skills en soft skills. Zo combineren we online en offline methoden om je snel te helpen.

    Tegelijkertijd plaatsen we je vacature op ons eigen jobboard, dat maandelijks door 1,4 miljoen bezoekers wordt bezocht - een van de drukst bezochte jobboards in Nederland. Om je vacature zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen, kunnen we deze ook doorplaatsen naar externe jobboards zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank. We selecteren de beste kandidaten uit de sollicitaties die perfect passen bij je vacature.

    meld je vacature hier aan

    > offerte aanvragen

  • wat als ik zelf iemand in dienst wil nemen?

    Dat is zeker mogelijk! Dit kan op 2 verschillende manieren:

    directe werving & selectie

    We nemen de volledige werving en selectie voor je uit handen. Zodra we een aantal geschikte talenten hebben gevonden stellen we die aan je voor. Jij kiest vervolgens zelf je ideale match. Match gevonden? Dan start de medewerker direct bij jouw organisatie in loondienst. Hiervoor vragen we een overname fee. Directe werving & selectie betekent voor jou:

    • geen zorgen bij het zoeken en selecteren van kandidaten; 
    • een kwalitatieve match voor een aantrekkelijk tarief;
    • no cure, no pay.

    uitgestelde werving & selectie

    Dit houdt in dat de werknemer start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Vervolgens kun je hem of haar wanneer je maar wilt overnemen, tegen betaling van een overname fee. Deze vorm van dienstverlening betekent voor jou:

    • de mogelijkheid om te zien of de medewerker binnen je organisatie past;
    • een proeftijd zonder risico’s;
    • je kiest zelf wanneer je de werknemer in dienst neemt.

    Wil je gebruik maken van Werving & Selectie? Meld je vacature hier aan

    Benieuwd naar de kosten van W&S? Lees meer. 

  • wat kost het inhuren van kinderopvangpersoneel via Randstad?

    De uiteindelijke kosten die je betaalt zijn altijd maatwerk. We kunnen de kosten pas vaststellen, als we we de opdracht details van de uitzendkracht kennen en weten wat het bruto uurloon van de uitzendkracht is. 

    De kosten die je betaalt drukken we uit in een omrekenfactor. De hoogte van de omrekenfactor wordt door ons bepaald op basis van de schaarste van het gevraagde functieprofiel. Als inhurende partij, ben jij degene die bepaalt wat de uitzendkracht bruto per uur verdient. Op basis van de omrekenfactor en het bruto uurloon van de uitzendkracht wordt een uurtarief voor de uitzendkracht berekend. De kosten kunnen daarom verschillen per uitzendkracht, per functie en duur van de opdracht.

    Verder zit alles (behalve de BTW, eventuele reiskosten, onkostenvergoedingen en toeslagen) bij de prijs inbegrepen. Denk hierbij aan de sociale lasten, vakantiegeld en -dagen en het pensioen van de werknemer. Je betaalt alleen voor de gewerkte uren van de werknemer. Dus no cure, no pay. 

    Heb je al eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we de prijsafspraken daarvan gewoon over. Wel zo fijn, toch?

    hoe bereken je de kosten van een uitzendkracht?

    Een rekensom: bruto uurloon x omrekenfactor = kosten per uur exclusief btw.

    Voorbeeld berekening:
    Een kinderopvangmedewerker krijgt een bruto uurloon: € 12,50
    De omrekenfactor is: 2,5
    Kosten die je betaalt voor de uitzendkracht is €12,50 x 2,5 = € 31,25 per gewerkt uur, exclusief btw.

    lees hier meer over de kosten van een uitzendkracht

  • wat is het salaris van een kinderopvangmedewerker?

    Via onze salarischecker kunnen we het gemiddelde salaris berekenen van honderden functies. Ook die van een zorg medewerker. 

    Het gemiddelde bruto uurloon van een pedagogisch medewerker A is €2563,- per maand op basis van een 40 urige werkweek. 

    Het gemiddelde bedrag is geschat op basis van 102 Randstad banen. Leeftijd, locatie, vakantiegeld of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

    Let op! Het bedrag is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan het bedrag.

  • ik heb een vacature. Hoe kan ik die direct aanmelden?

    Een passend advies. Dit is hoe het werkt: 

    stap 1. gratis je vacature aanmelden

    Het begint allemaal bij het aanmelden van je vacature. Deze aanmelding is helemaal gratis: je betaalt pas zodra je nieuwe medewerker aan de slag gaat. Wil je de medewerker zelf in dienst nemen? Geen probleem. We bespreken de tarieven later aan de telefoon.

    stap 2. we nemen contact met je op

    Binnen één werkdag bellen we je op om samen met jou de aanmelding door te nemen. Wat zijn jouw wensen en heb je vragen? We bespreken dit met elkaar en komen met een passend advies. Tijdens dit gesprek gaan we ook dieper in op het proces, bespreken we de tijdsindicatie van de vervolgstappen, en stellen we een offerte voor je op. In dit gesprek kijken we samen naar jouw behoefte.

    stap 3. we selecteren de beste kandidaten voor je

    Na ons kennismakingsgesprek gaan we aan de slag met het vinden van de beste kandidaten. Met behulp van slimme algoritmes zoekt onze lokale vestiging/adviseur in onze database van 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten naar de juiste talenten. Bovendien heeft Randstad een breed netwerk van vestigingen door het hele land, wat betekent dat we gespecialiseerd personeel in alle vakgebieden kunnen bieden, zowel vast als tijdelijk. We hebben persoonlijk contact gehad met al deze talenten, zodat we jou het beste van het beste kunnen aanbieden. Zodra we de perfecte matches hebben gevonden stellen we de talenten direct aan je voor. 

    stap 4. kies jouw ideale match

    Nu is de keuze aan jou: welke kandidaten selecteer je? Nodig deze kandidaat uit voor een gesprek of neem ‘m meteen aan! 

    stap 5. starten maar!

    Heb je de juiste werknemer voor jouw vacature gevonden? Mooi, dan maken we het officieel! Je vult de definitieve gegevens in en wij regelen de rest. Zo kan de werknemer beginnen en is je vacature vervuld!

    meld hier je vacature aan

    > offerte aanvragen

  • ik wil graag persoonlijk advies. Hoe kan ik contact opnemen?

Taalontwikkeling is cruciaal voor kinderen en hun toekomst. Niet alleen de taal zelf, maar ook communicatie, cognitieve ontwikkeling, sociale vaardigheden en emotionele ontwikkeling spelen hierbij een rol. Daarom is het belangrijk dat werknemers in de kinderopvang zelf ook een goede taalvaardigheid hebben zodat zij de kinderen kunnen stimuleren en ondersteunen! 

IKK taaleis

Misschien heb je al gehoord van de IKK Taaleis voor pedagogisch medewerkers, en misschien nog niet. Daarom hierbij nog een kleine uitleg! Per 1 januari 2025 schrijft de wet IKK voor dat pedagogisch medewerkers aantoonbaar aan een 3F taalniveau moeten voldoen. De deadline van 31 december 2024 komt er al snel aan, daarom belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat al je medewerkers aan deze eis voldoen. 

hoe dragen wij hieraan bij?

Wij weten hoe belangrijk het is om medewerkers te behouden. Kwaliteit van het vak staat daarbij centraal, en de taaleis is een cruciaal onderdeel hiervan. Momenteel voldoet 60% van de werknemers al aan de taaleis, maar 40% ook nog niet. Onze missie is dan ook om ervoor te zorgen dat iedere medewerker ook na 1 januari 2025 kan blijven werken. Om dit te verwezenlijken hebben we een coalitie samengesteld onder het toeziend oog van de Brancheorganisatie Kinderopvang en Kinderopvang werkt!.

Wij begrijpen dat de taaleis een uitdaging kan zijn binnen jouw organisatie, en daarom hebben wij een uniek en volledig ontzorgend taaltraject ontwikkeld. Ons programma biedt het volgende:

  • volledige coördinatie en inventarisatie - wij nemen het gehele proces uit handen, van het in kaart brengen van de huidige situatie tot het opstellen van een passend traject voor de medewerkers;

  • persoonlijke begeleiding - onze gespecialiseerde begeleiders richten zich op de houding en het gedrag van de medewerkers, zodat zij het maximale uit hun taaltraject halen;

  • op maat gemaakte taaltrainingen - of de medewerkers nu Nederlands als eerste taal (NT1) of tweede taal (NT2) spreken, wij bieden maatwerk trainingen die zijn afgestemd op hun specifieke behoeften;

  • gecertificeerde taaltoetsen - in samenwerking met UvA Talen bieden wij erkende taaltoetsen aan die perfect aansluiten bij de praktijk van de kinderopvang;

  • ondersteuning door vrijwillige taalmaatjes - voor extra hulp tijdens het leren staan onze taalmaatjes klaar om de medewerkers te ondersteunen.

Met een team van de beste taalopleiders, taaltoetsers en HR-specialisten, waaronder Kans², STE Languages, UvA talen en Randstad, zorgen wij ervoor dat jouw medewerkers met plezier en professionaliteit aan de taaleis voldoen, ook na 1 januari 2025!

Meer weten? Vraag het ons!

Maak een afspraak op een moment dat jou het beste uitkomt. 

vul het contactformulier in

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.

werk jij met zzp’ers?

Vanaf 1 januari 2025 gaat de Belastingdienst zzp’ers en hun opdrachtgevers strenger controleren. De sectoren Zorg, Kinderopvang en Bouw zijn daarbij als eerste aan de beurt. Het gaat er bij de controles om of jij als zzp’er zogenaamde ‘structurele werkzaamheden’ verricht; werk dat ook door ‘gewone’ werknemers wordt verricht. Denk bijvoorbeeld aan zorgactiviteiten aan het bed van de patiënt. 

Als dat zo is dan werkt je zzp’er ‘onder gezag’ en dan is hij of zij géén zzp’er volgens de wet DBA. Er is dan juridisch gezien sprake van een arbeidsovereenkomst en dit heeft fiscale en arbeidsrechtelijke gevolgen. De controles en naheffingen zijn in eerste instantie gericht op jou als werkgever, maar ook de zzp’er kan in de toekomst te maken krijgen met correctieverplichtingen en het verlies van fiscale voordelen, zoals de zelfstandigenaftrek. 

Gelukkig zijn er meerdere opties voor jou om toch te blijven werken met je huidige zzp’ers. En ook om in de toekomst onmisbare flexibele krachten te blijven inhuren; wij regelen voor jou het juiste talent met de juiste contractvorm. Neem contact met ons op voor een adviesgesprek. Samen vinden we de beste oplossing.