We staan klaar om bedrijven in elke regio en sector van dienst te zijn. Of je nu in de industrie, logistiek, overheid, zorg of klantenservice zit, we zijn er om je te helpen bij het vinden van het juiste personeel, waar dan ook in Nederland. Ontdek waarom kiezen voor Randstad een slimme zet is en hoe we je kunnen ondersteunen bij jouw specifieke behoeften op het gebied van personeel!

dit is waarom je voor randstad kiest

  • 100% voorziening;
  • 1% minder verzuim;
  • 100% compliant;
  • 10% langere verblijfsduur;
  • één aanspreekpunt voor vast & flex.

wat we zien in de markt

  • aanhoudende personele schaarste én druk op imago;

  • schaalvergroting en automatisering;

  • druk op operationele kosten en investeringen;

  • consument centraal - trends als same day delivery en
    real time tracking.

dit is wat wij creëren met onze dienstverlening(en)

  1. flexibiliteit: we realiseren verbeterde flexibiliteit en optimale inzetbaarheid van medewerkers via planning & poolmanagement, integrale personeelsinzet en werk-naar-werk begeleiding;
  2. continuïteit: we verzekeren continuïteit in inzet met direct beschikbare en betrokken medewerkers via onze uitgebreide (inter)nationale database, grootschalige werving & selectie en krachtige employer branding;
  3. grip inhuur: we bieden optimale beheersing van inhuurkosten en besparingsmogelijkheden door data-gedreven leveranciers- en contractmanagement, workforce scanning, optimalisatieprogramma en facturatie op basis van resultaat;
  4. kwaliteit: we bereiken jaarlijkse resultaatverbetering door doelgroepgerichte werving, effectief talentbehoud via goed werkgeverschap (HR-cyclus) en het aantrekken van kwalitatief hoogwaardige talenten met langdurige betrokkenheid;
  5. oplossingen: we bieden gevraagd en ongevraagd HR-advies, inclusief datagedreven capaciteitsmanagement, co-creatie voor maatschappelijke uitdagingen en op maat gemaakte opleidingsprogramma's voor schaarse doelgroepen.

Meer weten over onze dienstverlening en hoe dit past bij jouw onderneming? Vraag een gratis adviesgesprek aan met onze adviseurs. We denken graag met je mee!

zo vinden wij het beste logistieke personeel voor jou

Als je in de logistiek werkt, weet je als geen ander hoe het is om met piekmomenten te werken. Bij grote drukte, zoals tijdens feestdagen, heb je (nieuwe) collega’s nodig die je ondersteunen. En juist daarom zijn wij er, om je voor die momenten te helpen bij het werven van nieuwe medewerkers bij jou in de regio.

Bij ons vind je een schat aan gekwalificeerde kandidaten - om precies te zijn, 1,5 miljoen. En raad eens? We hebben een overvloed aan logistiek talent. Maar hoe vinden we dit talent voor je?

  • door het gebruik van slimme technologie en lokale kennis om kandidaten te koppelen aan jouw vacature;
  • het uitzetten van jouw vacature op ons eigen jobboard - met 1,4 miljoen maandelijkse bezoekers is dat één van Nederland's meest populaire jobboards;
  • het delen van jouw vacature op externe jobboards, zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank om nog meer kandidaten te bereiken;
  • het selecteren van de de beste kandidaten die naadloos passen bij jouw vacature.

waar wij naar zoeken

Tijdens de selectieprocedure besteden we veel aandacht aan persoonlijk contact: met de kandidaten én met jouw organisatie. Zo ben je altijd op te hoogte van het proces en weten we zeker dat we altijd op één lijn zitten.  

In de logistiek heb je echte aanpakkers nodig: mensen die hard werken én flexibel beschikbaar zijn. Dit zijn dan ook eigenschappen waar wij naar op zoek zijn tijdens de selectiegesprekken. 

Hoe? We leggen de focus op:

  • relevante ervaring ;

  • opleidingen;

  • en de persoonlijkheid.

Onze selectieprocedure is grondig en daarom stellen we alleen de allerbeste kandidaten aan je voor. Zo houd jij de vaart erin, want je spreek je alleen nieuw talent wat ook echt bij jouw functie aansluit. Dankzij ons uitgebreide logistieke netwerk kunnen wij snel schakelen en vinden we voor elke functie het juiste talent. 

Dat is bovendien niet het enige. Ook wanneer jouw nieuwe collega in dienst komt, coachen wij het talent. Zo kun jij je focussen op de logistieke processen en zorgen wij voor je gemotiveerde medewerkers. Neem je uiteindelijk geen kandidaat via Randstad aan? Dan hoef jij ook niet te betalen. No cure, no pay.

voor elke logistieke functie staan we klaar

  • logistiek medewerker;

  • orderpicker;

  • teamleider;

  • supervisor;

  • logistiek manager;

  • transport planner;

  • inbound/outbound planner;

  • magazijnmedewerker.

Op zoek naar een oplossing of heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op! Kies een moment dat jou schikt, we denken graag met je mee!

de kosten voor logistiek personeel

De kosten zijn altijd op maat gemaakt. We bepalen ze zodra we de opdrachtdetails en het bruto uurloon van de uitzendkracht kennen.

De kosten worden aangegeven met een omrekenfactor. Deze factor wordt door ons vastgesteld op basis van de mate van functieschaarste. Jij bepaalt als werkgever het bruto uurloon van de uitzendkracht. Met het bruto uurloon en de omrekenfactor stellen we een uurtarief voor de uitzendkracht op. Dit kan variëren afhankelijk van de persoon, functie en opdrachtduur.

wat er WEL is inbegrepen in de prijs:

  1. sociale lasten;
  2. vakantiegeld;
  3. vakantiedagen;
  4. & het pensioen van de werknemer.

wat er NIET is inbegrepen in de prijs:

  1. BTW;
  2. eventuele reiskosten;
  3. onkostenvergoedingen;
  4. & toeslagen.

Je betaalt enkel voor de uren dat de werknemer daadwerkelijk heeft gewerkt. No cure, no pay.

Heb je eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we gewoon de vorige prijsafspraken over. Dat is wel zo handig, toch?

bereken de kosten voor logistiek personeel

Het is simpel: bruto uurloon maal omrekenfactor is gelijk aan de kosten per uur exclusief btw.

Een voorbeeld: een logistiek medewerker heeft een bruto uurloon van €14,50 en de omrekenfactor is 2. Dan komt het op €14,50 x 2 = €29 per gewerkt uur, exclusief btw.

Voor meer informatie over onze tarieven, lees hier verder.

trends en ontwikkelingen in de markt

De kosten voor logistiek personeel hangt samen met de laatste trends en ontwikkelingen op de (logistieke) arbeidsmarkt. Wij zorgen dat we altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws, en delen dit ook graag met jou. Bekijk hier de laatste (logistieke) trends!

Meer weten over actuele HR-trends en ontwikkeling op de arbeidsmarkt? Lees de artikelen in ons kenniscentrum!

deze bedrijven kiezen ook voor randstad

Jaarlijks ontvangen we zo’n 90.000 sollicitaties op logistieke vacatures. Dagelijks hebben we 11.000 logistieke toppers aan het werk. Als bedrijf ben je zo goed als de mensen die voor je werken, zeker in de logistieke sector. Door het hele land werken we met grote en kleine bedrijven samen voor logistieke profielen. Deze bedrijven gingen je bijvoorbeeld al voor:

talent als uitzendkracht of in vaste dienst

Of je nu op zoek bent naar een medewerker vast in dienst of flexibel als uitzendkracht, jij bepaalt. Randstad helpt je bij beide opties. Twijfel je welke optie het beste bij jouw bedrijf of vacature past? Neem dan contact met ons op, wij adviseren je graag.

Benieuwd naar de kosten? Vraag een offerte aan!

talent voor een korte klus

Heb jij een korte klus waar je zo snel mogelijk personeel voor nodig hebt? Wij helpen je graag! Met Randstad GO meld je gemakkelijk je klus aan, en zoeken wij meteen flexibel personeel. Fijn toch? 

Bekijk snel deze pagina voor meer informatie!

talent zelf aandragen via payroll

Wil je zelf je talenten selecteren, werven en begeleiden maar de risico’s en juridische verplichtingen van het werkgeverschap uitbesteden? Lees hier hoe payrolling je hierbij kan helpen!

veelgestelde vragen

  • hoe werven we talent voor je logistieke klus?

    dit doen wij door:

    1. het gebruik van slimme technologie en lokale kennis om kandidaten te koppelen aan jouw vacature;
    2. het uitzetten van jouw vacature op ons eigen jobboard;
    3. het delen van jouw vacature op externe jobboards, zoals Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank;
    4. het selecteren van de talenten die het beste bij jouw vacature passen.

    Meer weten? Neem dan contact met ons op! Meteen je vacature aanmelden? Doe dit dan hier!

  • wat als ik zelf iemand in dienst wil nemen?

    Je kunt op twee verschillende manieren zelf iemand in dienst nemen:

    1. directe werving & selectie

    We nemen de volledige werving en selectie voor je uit handen. Zodra we een aantal geschikte talenten hebben gevonden stellen we die aan je voor. Jij kiest vervolgens zelf je ideale match. Match gevonden? Dan start de medewerker direct bij jouw organisatie in loondienst. Hiervoor vragen we een overname fee. Directe werving & selectie betekent voor jou:

    • geen zorgen bij het zoeken en selecteren van kandidaten; 
    • een kwalitatieve match voor een aantrekkelijk tarief;
    • no cure, no pay

    2. uitgestelde werving & selectie

    Dit houdt in dat de werknemer start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Vervolgens kun je hem of haar wanneer je maar wilt overnemen, tegen betaling van een overname fee. Deze vorm van dienstverlening betekent voor jou:

    • de mogelijkheid om te zien of de medewerker binnen je organisatie past;
    • een proeftijd zonder risico’s;
    • je kiest zelf wanneer je de werknemer in dienst neemt.

    Wil je gebruik maken van Werving & Selectie? Meld je vacature hier aan

    Benieuwd naar de kosten van W&S? Lees meer. 

  • wat kost het inhuren van logistiek personeel via randstad?

    De kosten zijn altijd op maat gemaakt. We bepalen ze zodra we de opdrachtdetails en het bruto uurloon van de uitzendkracht kennen.

    De kosten worden aangegeven met een omrekenfactor. Deze factor wordt door ons vastgesteld op basis van de mate van functieschaarste. Jij bepaalt als werkgever het bruto uurloon van de uitzendkracht. Met het bruto uurloon en de omrekenfactor stellen we een uurtarief voor de uitzendkracht op. Dit kan variëren afhankelijk van de persoon, functie en opdrachtduur.

    wat er is inbegrepen in de prijs:

    • sociale lasten;
    • vakantiegeld;
    • vakantiedagen;
    • & het pensioen van de werknemer.

    wat er niet is inbegrepen in de prijs:

    1. BTW;
    2. eventuele reiskosten;
    3. onkostenvergoedingen;
    4. & toeslagen.

    Je betaalt enkel voor de uren dat de werknemer daadwerkelijk heeft gewerkt. No cure, no pay.

    Heb je eerder met ons samengewerkt? Dan nemen we gewoon de vorige prijsafspraken over. Dat is wel zo handig, toch?

    hoe reken je de kosten van logistiek personeel uit?

    Het is simpel: bruto uurloon maal omrekenfactor is gelijk aan de kosten per uur exclusief btw.

    Een voorbeeld: een logistiek medewerker heeft een bruto uurloon van €14,50 en de omrekenfactor is 2. Dan komt het op €14,50 x 2 = €29 per gewerkt uur, exclusief btw.

    Voor meer informatie over onze tarieven, lees hier verder.

  • wat is het salaris van een logistiek medewerker?

    Het salaris van een logistiek medewerker hangt af van verschillende factoren, maar via onze salarischecker kunnen we het gemiddelde salaris berekenen van honderden functies. Ook van logistiek personeel. Hierbij een voorbeeld:

    Het gemiddelde brutosalaris van bijvoorbeeld een logistiek medewerker, op basis van een 40 urige werkweek, is € 2.005,- per maand. 

    Het gemiddelde bedrag is geschat op basis van 2678 Randstad banen. Leeftijd, locatie, vakantiegeld of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

    Let op! Het bedrag is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan het bedrag.

  • ik heb een vacature. Hoe kan ik die direct aanmelden?

    stap 1. gratis je vacature aanmelden

    Het begint allemaal bij het aanmelden van je vacature. Deze aanmelding is helemaal gratis: je betaalt pas zodra je nieuwe medewerker aan de slag gaat. Wil je de medewerker zelf in dienst nemen? Geen probleem. We bespreken de tarieven later aan de telefoon.

    stap 2. we nemen contact met je op

    Binnen één werkdag bellen we je op om samen met jou de aanmelding door te nemen. Wat zijn jouw wensen en heb je vragen? We bespreken dit met elkaar en komen met een passend advies. Tijdens dit gesprek gaan we ook dieper in op het proces, bespreken we de tijdsindicatie van de vervolgstappen, en stellen we een offerte voor je op. In het gesprek kijken we samen naar jouw behoefte.

    stap 3. we selecteren de beste kandidaten voor je

    Na ons kennismakingsgesprek gaan we aan de slag met het vinden van de beste kandidaten. Met behulp van slimme algoritmes zoekt onze lokale vestiging/adviseur in onze database van 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten naar de juiste talenten. Bovendien heeft Randstad een breed netwerk van vestigingen door het hele land, wat betekent dat we gespecialiseerd personeel in alle vakgebieden kunnen bieden, zowel vast als tijdelijk. We hebben persoonlijk contact gehad met al deze talenten, zodat we jou het beste van het beste kunnen aanbieden. Zodra we de perfecte matches hebben gevonden stellen we de talenten direct aan je voor. 

    stap 4. kies jouw ideale match

    Nu is de keuze aan jou: welke kandidaten selecteer je? Nodig deze kandidaat uit voor een gesprek of neem ‘m meteen aan! 

    stap 5. starten maar!

    Heb je de juiste werknemer voor jouw vacature gevonden? Mooi, dan maken we het officieel! Je vult de definitieve gegevens in en wij regelen de rest. Zo kan de werknemer beginnen en is je vacature vervuld!

    meld je vacature hier aan

    > offerte aanvragen

  • ik wil graag persoonlijk advies. Hoe kan ik contact opnemen?

vul het contactformulier in

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.