Ellen: ‘Overall ben ik sowieso erg enthousiast over de nieuwe koers van Randstad; die van specialisatie. Focus zorgt voor echte aandacht en betrokkenheid, daar hou ik van. De rol van directeur bij een van onze focusbranches past mij dan ook goed. Onze klantcontact specialisten kennen het domein door en door, bieden talent werkperspectief, voorzien bedrijven van het best passende talent én HR-oplossingen die werken. Dat geeft zoveel energie en versnelling. Alle partijen worden er beter van. En daar word ik dan weer heel blij van.’
Je viel ook met je neus in de boter! 15-19 april was de nationale klantcontact week van het CCMA.
Ellen: ‘Een geweldig begin, direct vol instappen waar het om draait. Waardering geven aan de klantcontactmedewerker. Al het talent telt natuurlijk bij organisaties, maar klantcontact medewerkers zijn zeker ook echt onmisbaar. Ze zijn de ambassadeurs van een organisatie. Getalenteerd klantcontact personeel is onmisbaar bij het centraal stellen van de consument, in combinatie met vergaande technologisering en het gebruik van AI. Heb je als organisatie op deze functie talent zitten, dan merk je dat in je klanttevredenheid, je reputatie en aan de aantrekkelijkheid van de organisatie. Dus het loont enorm als je investeert in deze mensen.’
Ellen: ‘De klantcontactweek is de kers op de taart: positieve aandacht is het hele jaar door belangrijk.’
Ellen: ‘Ik wil wel even benadrukken dat positieve aandacht natuurlijk het hele jaar door belangrijk is. Deze week is bij RCC de spreekwoordelijke kers op de taart. We zijn bij bijna al onze klanten en talenten langs geweest met het team. Mooi detail is de prijsvraag die we hebben gedaan met de vraag: ‘ik geef mijn werkdag een 8 plus als…’ We kregen enorm veel reacties die bijna allemaal op hetzelfde neer kwamen: ‘als ik klanten blij heb gemaakt, heb laten lachen. En als ik mijn collega’s heb kunnen helpen.’ En dat is wat mij betreft waar de branche voor staat: een positieve beleving en tevredenheid. Talent dat dit ademt: dat moet je koesteren.’
Recent publiceerden we een interview met Mark Niessink, jouw voorganger over de trends in het domein klantcontact. Hij refereerde hier ook ook aan, zeker ook omdat de arbeidsmarkt krap is en blijft.