De meest directe en snelste manier om een klacht of probleem op te lossen, is door erover te praten met je contactpersoon bij Randstad. Deze kent jouw situatie, kan snel schakelen en samen met jou kijken naar de beste oplossing. Kom je er samen toch niet uit, of bespreek je de situatie liever met iemand anders? Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
de klachtenlijn
Heb je een klacht of probleem waar je met je contactpersoon bij Randstad niet uitkomt? Maak dan met behulp van het formulier een melding bij de klachtenlijn. Dit centrale meldpunt van Randstad Nederland behandelt klachten die telefonisch, schriftelijk en per e-mail binnenkomen. We registreren je melding zorgvuldig en begeleiden je door het hele proces, van indienen tot afhandeling.
Je kan je klacht hier melden:
Heb je hulp nodig bij het invullen van het formulier? Laat het ons weten via onderstaand telefoonnummer. Spreek je gegevens in en wij bellen je op werkdagen binnen 24 uur terug.
Randstad Nederland
t.a.v. Centraal Meldpunt Klachten
Postbus 12600
1100 AP Amsterdam Zuidoost
Tel. 0800 4000 240
procedure melden klacht
Wil je een klacht melden? Hieronder lees je hoe het proces van melden, behandelen en afsluiten van je klacht stap voor stap verloopt.
klacht melden
-
stap 1: je melding wordt geregistreerd
Je vult je klacht zorgvuldig in zo nodig met de hulp van de medewerker van de klachtenlijn. Pas als jij helemaal akkoord bent, wordt de klacht vastgelegd en word je geïnformeerd over de vervolgstappen.
-
stap 2: de manager wordt geïnformeerd
Je klacht wordt direct doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager. De manager neemt binnen twee werkdagen contact met je op om de klacht zo snel mogelijk op te lossen of om passende maatregelen te bespreken.
-
stap 3: de klacht wordt afgesloten
Nadat de klacht is behandeld en opgelost, vult de manager het klachtenformulier in en stuurt het terug naar de klachtenlijn.
Ervaar of zie je ongewenst gedrag zoals intimidatie, discriminatie of seksueel overschrijdend gedrag, dan kun je dat bespreken met een vertrouwenspersoon.
Een vertrouwenspersoon is er om naar je te luisteren, je op te vangen en samen met jou zonder oordeel naar mogelijke vervolgstappen te kijken. De regie ligt altijd bij jou.
Randstad heeft meerdere vertrouwenspersonen die een luisterend oor bieden. De contactgegevens van de Randstad vertrouwenspersonen vind je als werknemer in de personeelsgids, beschikbaar via Mijn Randstad.
de integriteitslijn
De Procedure Melden Misstanden (click here for procedure reporting misconduct) is onze klokkenluidersregeling en biedt de mogelijkheid aan medewerkers, flexwerkers/talenten/professionals, opdrachtgevers en anderen om melding te maken van illegale praktijken of ernstige misstanden bij/door (een medewerker van) Randstad. Met ernstige misstanden wordt bedoeld: discriminatie, seksuele of andere intimidatie, fraude, diefstal, corruptie, omkoping, kartelvorming, misbruik van Randstad-bezittingen voor persoonlijke doeleinden, misbruik van alcohol of drugs etc.
De procedure voor het melden van deze misstanden is bedoeld als laatste mogelijkheid en biedt, indien je dat wenst, ook de mogelijkheid om misstanden anoniem te melden. Dus als alle eerder genoemde mogelijkheden onvoldoende resultaat geven of als er angst voor vergelding is, kan deze procedure gebruikt worden.
Het melden van misstanden kan (anoniem) worden gedaan, bij een extern bureau dat de melding doorspeelt naar onze interne ‘integriteitsfunctionaris’. De integriteitsfunctionaris doet vervolgens onderzoek naar de melding en zorgt voor terugrapportage naar de melder. De melding kan zowel telefonisch als via internet worden gedaan. Voor beide kanalen is onderstaande toegangscode nodig. Spreek duidelijk in wat er is voorgevallen (wie, wat, waar).
Tel. 0800 773 2587 (gratis, 24 uur per dag)
Of ga naar de website van speakupfeedback
Toegangscode voor telefoon en website: 42100
Een datalek is een situatie waarin jij of een ander onbedoeld inzage heeft in persoonsgegevens die niet voor jou, of die ander, bestemd zijn. Indien je een (vermoedelijk) datalek bent tegengekomen verzoeken wij jou dit direct te melden via dit formulier.