Jij bent nodig om alles netjes, schoon en werkend te houden binnen een bedrijf. Wat kan je verwachten als je gaat werken als facilitair medewerker? De volgende zaken zijn goed om te weten:
dit is je takenpakket als facilitair medewerker
Als facilitair medewerker ben je multi-inzetbaar en voer je op een dag veel verschillende werkzaamheden uit. Over het algemeen zijn dit de twee belangrijkste taken en verantwoordelijkheden die je hebt:
-
geordend houden van het bedrijf
Jij bent verantwoordelijk voor het schoon en geordend houden van het bedrijf. Dit houdt in dat je huishoudelijke taken uitvoert, maar ook dat je alles klaarzet als er bijvoorbeeld een vergadering plaatsvindt. Van de ramen lappen tot de was doen en koffie zetten: je bent een echt manusje van alles die graag de handen uit de mouwen steekt
Als facilitair medewerker ben je een belangrijk aanspreekpunt binnen het bedrijf als er iets moet worden opgelost. Zowel werknemers als gasten, klanten of patiënten kunnen bij jou terecht. Jij bent degene die (kleine) problemen oplost en die iedereen te hulp schiet. Door je helpende hand kan iedereen zijn werkzaamheden optimaal uitvoeren. Je bent dan ook hulpvaardig, sociaal en oplossingsgericht
wie zijn je collega’s?
Wie je collega’s zijn, is sterk afhankelijk van de branche en het bedrijf waar je aan de slag gaat. Zo werk je in een verpleeghuis samen met de verpleegkundigen, terwijl je op kantoor te maken krijgt met kantoormedewerkers. Doordat zowel je collega’s als je werkzaamheden zeer wisselend zijn, is het als facilitair medewerker extra belangrijk dat je flexibel bent. Jij ziet het werken met mensen als een leuke uitdaging, denkt snel en past je graag aan aan de situatie.
werkdag van een facilitair medewerker
Bedrijven ontzorgen en ondersteunen. Dat is waar je goed in bent. Benieuwd hoe je werkdag eruit ziet als facilitair medewerker? Lonneke zocht het uit in onze videoreeks 100 dagen, 100 banen!
Duik in het leven van een facilitair medewerker