Het Randstad Employer Brand Research onderzocht in januari 2024 wereldwijd – in 32 landen – de aantrekkelijkheid van bedrijven. Wereldwijd zijn bijna 173.000 respondenten en 6.084 organisaties geënquêteerd. Centraal staat het employer brand: het werkgeversmerk. Met dit jaar verbindend werkgeverschap als belangrijkste perspectief om de uitdagingen van de complexe wereld van werk aan te gaan.
verbindend werkgeverschap
Van ik naar wij op de werkvloer. Dát is verbindend werkgeverschap. Het biedt een handvat om goede samenwerking te stimuleren en voor eenheid en verbondenheid te zorgen in je organisatie. Zo versterk je je employer brand. Belangrijker dan ooit door de toenemende verschillen op gebied van politieke opvattingen, leeftijd, cultuur en achtergrond in onze samenleving.
Als werkgever heb je meer invloed dan je misschien denkt. Door te focussen op verbindend werkgeverschap en het ontwikkelen van een sterk wij-gevoel, leg je de basis voor succes. De impact hiervan is groot: van een beter welzijn, meer betrokkenheid en een hogere productiviteit van je medewerkers tot een verbeterde reputatie als aantrekkelijk werkgever en een sterker employer brand.
rebr 2024 in het kort
In deze paper ontdek je:
-
de laatste trends onder werknemers
-
de impact van verbindend werkgeverschap
-
de gevolgen van generatieverschillen
-
de 4 pijlers van verbindend werkgeverschap
de aantrekkelijkste werkgevers van 2024
Sinds 2000 reiken we ieder jaar de Randstad Award uit: dé prijs voor Nederlandse organisaties met het sterkste employer brand. Uit de 150 grootste organisaties (profit en non-profit) selecteren we de meest aantrekkelijke werkgever op basis van criteria als: arbeidsvoorwaarden, werksfeer en carrièremogelijkheden. In de paper lees je wie de winnaars zijn van dit jaar en waarom.
waarom employer branding zo belangrijk is
Employer branding gaat over hoe je als werkgever wordt gezien en ervaren: je merk als werkgever. Een sterk employer brand maakt hét verschil in de strijd om talent op de arbeidsmarkt. Het helpt niet alleen bij het vinden en aantrekken van nieuwe medewerkers, maar het is ook cruciaal voor het vasthouden van de medewerkers die al bij je werken en die je hard nodig hebt voor succes en groei in de toekomst.
Als deze twee groepen je een fijne werkgever vinden, heb je een positie op de arbeidsmarkt die goud waard is.