doelgroepanalyse (v.a. € 6.000,-)
Dit betreft een verdieping op strategische doelgroepen van een organisatie. Per doelgroep worden duidelijke inzichten gedeeld op o.a. drijfveren, aspecten bij baankeuze, oriëntatie & zoekgedrag, arbeidsmarktactiviteit, wervingsgebied en gewenste contractvorm/-duur. Vanuit deze doelgroepanalyse kun je gericht arbeidsmarkt-communicatie inzetten per strategische doelgroep. Tevens kunnen relevante interventies worden bepaald voor werving en behoud die aansprekend zijn voor de doelgroepen, rekening houdend met de kansrijkheid van wervingsgebieden.
arbeidsmarktpositie (€ 22.500,-)
In dit onderzoek brengen we vergaand inzicht in de positionering van jouw organisatie, relevante arbeidsmarktontwikkelingen en geven we aanvullende inzichten in de kenmerken van strategische doelgroepen. Daarnaast analyseren we de gekozen wervingsaanpak en externe online positionering. Dit helpt om een arbeidsmarktstrategie voor jouw organisatie te bepalen en de arbeidsmarktcommunicatie te optimaliseren. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd en gedeeld in een maatwerkrapport inclusief samenvattingen en aanbevelingen waarbij vele direct toepasbaar zijn en tevens input vormen voor de lange termijn.
workshop ‘het goede gesprek voeren’ (€ 2.355,- voor 10 deelnemers)
Met vier generaties op de werkvloer is jouw rol als werkgever cruciaal om de verschillen tussen de mensen binnen je organisatie te overbruggen en een gedeelde groepsidentiteit te stimuleren. Daarin ligt de kern van verbindend werkgeverschap. Voor het overbruggen van verschillen tussen mensen is een goede dialoog nodig en moeten leidinggevenden beschikken over de juiste gespreksvaardigheden. In deze op locatie gegeven workshop ondersteunen we je hierbij. De workshop ‘het goede gesprek voeren’ bestaat uit twee dagdelen: in de ochtend een theoriedeel en in de middag een praktijkdeel met cases op basis van input van de deelnemers.
(REBR) deepdive (€ 8.750,-)
In het Randstad Employer Brand Research (REBR) wordt jaarlijks de bekendheid en aantrekkelijkheid van sectoren & bedrijven in Nederland onderzocht en vergeleken. In de Deepdive kijken we naar maatwerkanalyses op basis van het concurrentiespeelveld en strategische doelgroepen. Al deze analyses & inzichten worden gebundeld in een Deepdive rapport, inclusief aanbevelingen voor vervolg.
Met deze inzichten kunnen vervolgstappen worden gezet voor effectieve arbeidsmarktcommunicatie, werving & behoud of aanvullend onderzoek.
werkgeversbelofte (EVP’s) (prijs op aanvraag)
Om een aantrekkelijke werkgever te worden en te blijven voor potentiële en huidige medewekers, is een goed opgebouwde, authentieke werkgeversbelofte van groot
belang. Wij helpen organisaties deze werkgeversbelofte voor de hele organisatie op te tekenen. Op basis van inzichten & verwachtingen vanuit potentiële en huidige medewerkers komen wij tot een advies voor en uitgewerkte, gevalideerde generieke werkgeversbelofte. Daarnaast kunnen wij deze belofte verfijnen en op maat toespitsen op strategische doelgroepen binnen een organisatie. Dit levert een doelgroepgerichte werkgeversbelofte (EVP) op waarmee een organisatie haar aantrekkingskracht en slagkracht kan vergroten om de juiste instroom te realiseren.
neem contact op
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met je vaste contactpersoon of mail ons. Meer informatie over employer branding vind je op ons online kenniscentrum.