wat is aantrekkelijk werkgeverschap?
Aantrekkelijk werkgeverschap is een combinatie van eigenschappen waarmee je nieuwe medewerkers aantrekt en eigenschappen waardoor huidige medewerkers langer bij je blijven werken. Je wordt een aantrekkelijke werkgever door bijvoorbeeld te investeren in je cultuur, je secundaire arbeidsvoorwaarden en de beleving van je medewerkers.
alles over de employee value proposition
Een aantrekkelijk én sterk werkgeversmerk is gebouwd op een goede employee value proposition. Dus: wat bied jij je (toekomstige) medewerkers? En dat gaat zeker niet alleen om salaris, ontwikkelingsmogelijkheden, carrièreperspectieven en de werkomgeving. Denk ook aan de waarden van je organisatie! Deze moeten het waard zijn voor je medewerkers om hun kostbare tijd voor in te zetten. We helpen je om je employee value proposition uit te werken. Ontdek het hieronder.
meer over je employee value proposition
denk na over je secundaire arbeidsvoorwaarden
Secundaire arbeidsvoorwaarden, ook wel employee benefits genoemd, zijn belangrijker dan ooit. Je (toekomstige) medewerkers kijken namelijk niet alleen naar salaris, maar ook naar wat je ze nog meer te bieden hebt. Krijgen ze bijvoorbeeld een fietsplan, extra vrije dagen, een sportabonnement of een laptop van de zaak? Dan heb je een streepje voor!
alles over candidate experience
Hoe ziet een sollicitant je organisatie? Dat is belangrijker dan je misschien denkt. Want wie een goede eerste indruk heeft van je organisatie, heeft een grotere kans er met plezier te blijven werken. En dat wil je! Zorg dus dat kandidaten vanaf het eerste moment een fijn gevoel krijgen. Van een bedankmail na een sollicitatie tot vriendelijke afhandeling als iemand het niet is geworden. We helpen je hieronder op weg.
meer over candidate experience
laat je je organisatiecultuur zien
Je organisatiecultuur of bedrijfscultuur maakt een belangrijk deel uit van hoe het is om bij jou te werken. Zorg dus dat je organisatiecultuur past bij je werkgeversmerk en andersom. Willen jullie vooral veel plezier hebben op de werkvloer? Straal dat dan uit naar toekomstige medewerkers. Zijn jullie juist heel serieus? Laat dat dan ook zien.
employer brand research
Elk jaar doen we onderzoek naar de aantrekkelijkheid van bedrijven. Met dit jaar verbindend werkgeverschap als belangrijkste perspectief om de uitdagingen van de complexe wereld van werk aan te gaan. Download hier de onderzoeksresultaten van het Randstad Employer Brand Research 2024.