Als medewerker personeelsadministratie heb je een hele belangrijke taak: jij zorgt dat al je collega’s hun werk kunnen doen! Dat doe je door de administratie van alle personeelszaken netjes bij te houden. Wat kan je verwachten als je gaat werken als medewerker personeelsadministratie? De volgende zaken zijn goed om te weten:
dit is je takenpakket als medewerker personeelsadministratie
-
werknemersgegevens registreren
Als medewerker personeelsadministratie houd jij alle administratie bij. Van wie er allemaal bij jullie werkt tot wanneer je collega’s jarig zijn, jij houdt het allemaal in de gaten! Zo is de administratie altijd netjes in orde
Krijgen jullie een nieuwe collega? Dan regel jij alles dat er moet gebeuren voordat de nieuwe medewerker aan de slag kan. Je overlegt met het management welke voorwaarden er in het contract moeten komen, stelt het contract op en zorgt dat de nieuwe medewerker het weer op tijd terugstuurt. Zo is alles klaar voor de start van je nieuwe collega!
-
werving en selectie ondersteunen
Als medewerker personeelsadministratie weet jij als geen ander wat er nodig is om te zorgen dat iedereen het werk goed kan doen. Vaak help je dus ook mee bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Jij weet namelijk precies wat een nieuwe collega in huis moet hebben om het team goed te ondersteunen
Is er een medewerker ziek? Dan verwerk jij de ziekmelding - en wens je je collega natuurlijk beterschap. Gaat de medewerker een langer ziektetraject in, dan houd je ook dit in de gaten
Als medewerker personeelsadministratie ben je er altijd als eerste bij wanneer er een nieuwe sollicitatie binnenkomt! Jij bekijkt de sollicitaties die in jullie mailbox binnenkomen, checkt snel welke sollicitanten aan de eisen voldoen en stuurt de relevante profielen door. Moeten jullie een sollicitant afwijzen? Dan regel jij dit ook
wie zijn je collega’s?
Als medewerker personeelszaken werk je samen met een heleboel collega’s van human resources en administratie. Met wie je precies samenwerkt hangt erg af van de organisatie waar je werkt.
Je kan bijvoorbeeld veel samenwerken met de secretaresse. Ook heb je waarschijnlijk regelmatig contact met administratief medewerkers die zich met een ander soort administratie bezighouden. En één ding is zeker: als medewerker personeelszaken spreek je iedere collega binnen je organisatie!
je werkplek op kantoor
Als medewerker personeelsadministratie ben jij de spin in het web op kantoor. Het is belangrijk dat iedereen snel contact met je kan hebben, dus je bent eigenlijk altijd achter je bureau te vinden. Daar regel je alle administratie, houd je de mailbox bij om te kijken of er nieuwe sollicitaties zijn en stel je nieuwe contracten op. En natuurlijk kunnen je collega’s altijd naar je toe komen om een vraag te stellen.
Als medewerker personeelsadministratie kan je bij heel veel verschillende bedrijven terecht. Ieder bedrijf met veel medewerkers heeft jouw vaardigheden namelijk nodig. Wordt het een school, een schoonmaakbedrijf of een grote multinational? Aan jou de keuze!
leuke bedrijven om te werken als medewerker personeelsadministratie
Via Randstad kan je snel aan de slag bij onze topwerkgevers. Wat dacht je bijvoorbeeld van werken bij:
de werktijden van een medewerker personeelsadministratie
Als medewerker personeelsadministratie werk je op vaste tijden en op een vaste locatie. Als je geluk hebt, zit je iedere dag lekker achter je eigen bureau. Je werkt tijdens kantoortijden: ‘s avonds en in het weekend ben je dus gewoon vrij.
En of je nou een baan voor 40 uur zoekt of toch liever een parttime functie wilt: als medewerker personeelsadministratie is er altijd een baan die bij je past. Keuze genoeg!
Per direct op zoek naar een korte klus? Of geïnteresseerd in een (studenten-)bijbaan? Bekijk dan de openstaande klussen op Randstad Go.