Je hebt een geschikte nieuwe medewerker gevonden voor je organisatie. Om de medewerker in dienst te nemen doorloop je nog een aantal stappen: denk aan het aanmelden bij de Belastingdienst, het regelen van verzekeringen en de arbeidsovereenkomst: welk type arbeidsovereenkomst kies je, en welke zaken moet je daarin vastleggen?
op deze pagina
checklist voor aannemen personeel
Waar moet je op letten als je iemand aanneemt? Bij indiensttreding van een nieuwe medewerker moet je als werkgever veel zaken regelen. Met behulp deze handige checklist weet je meteen waar je op moet letten.
naar de checklist medewerker in dienst nemen
arbeidsovereenkomst
Daarnaast worden afspraken met de nieuwe medewerker over functie, plaats, salaris, duur en dergelijke meestal vastgelegd in een arbeidsovereenkomst. Welke soorten arbeidsovereenkomsten zijn er? En aan welke voorwaarden moeten ze voldoen? In de Randstad Werkpocket vind je handige informatie over individuele en collectieve arbeidsovereenkomsten die voldoen aan alle voorwaarden.
opleiden & inwerken
Na het tekenen van de arbeidsovereenkomst moet je de nieuwe werknemer zo goed mogelijk inwerken. De nieuwe medewerker moet zich meteen welkom voelen, zodat hij beter kan presteren. Randstad geeft je tips om een succesvolle introductie te organiseren. Bovendien wil je gekwalificeerd personeel zo lang mogelijk aan je bedrijf binden. Daarom is het raadzaam om te investeren in de ontwikkeling van je werknemers. Hoe kun je hierin een bijdrage leveren? Wij bieden je een overzicht van de opleidingsmogelijkheden.
meer over in dienst nemen in de online werkpocket
Waar moet je allemaal rekening mee houden als je iemand in dienst neemt? In de online Werkpocket van Randstad vind je belangrijke informatie en tips over het aannemen van personeel. Zo kom je onder andere meer te weten over de arbeidsovereenkomst, administratieve verplichtingen voor de werkgever, loon, flexibele arbeidsrelaties en werknemers uit het buitenland. De Werkpocket biedt antwoord op deze en vele andere vragen.