Talentbedrijf Randstad rolt een wereldwijde marketingcampagne uit om haar ‘Partner for Talent’-strategie tot leven te brengen. Deze strategie onderstreept dat, als het om werk gaat, Randstad de partner voor klant en talent is in de meest uiteenlopende industrieën en sectoren. Randstads missie is het meest gespecialiseerde en gelijkwaardige talentbedrijf ter wereld te zijn.

Om de nieuwe strategie verder te ondersteunen en het streven naar specialisatie en gelijkwaardigheid te benadrukken, activeert Randstad ook in Nederland vanaf 9 september de wereldwijde merkcampagne met als thema: ‘samen groeien we’. De campagne heeft tot doel een hernieuwde focus te benadrukken op het leveren van op maat gemaakte talentoplossingen. Via een brede online en offline mediamix brengt de campagne de positieve impact van de Randstad-diensten op zowel talent als klant onder de aandacht. 

de veranderende wereld van werk

De arbeidsmarkt verandert snel: talent is schaars, bedrijven zoeken meer ondersteuning, en digitale technologieën hebben een steeds grotere invloed. Randstad speelt hier met haar kennis, ervaring en innovatie op in door klanten te helpen talent aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden. Tegelijkertijd ondersteunt Randstad talenten bij het vinden van werk dat bij hen past, hen helpt in hun ontwikkeling en nieuwe mogelijkheden in hun loopbaan. 

focus op specialisatie en gelijkwaardigheid

Randstad heeft als missie het meest gespecialiseerde en gelijkwaardige talentbedrijf ter wereld te zijn.  Er worden vier specialisaties geïntroduceerd: Randstad Operational, Randstad Professional, Randstad Digital en Randstad Enterprise. Deze specialisaties bieden uitgebreide end-to-end diensten om talent en klanten in elke fase van hun reis te ondersteunen. Randstad Operational en Professional zijn landelijke specialisaties, Digital en Enterprise opereren over de landsgrenzen heen.

commercials als kern van de campagne

Het vergt de inzet van 128 verschillende beroepen om een vliegtuig veilig te laten landen, maar er is slechts één plek waar je voor al deze functies terecht kunt: Randstad. Dit is de boodschap van één van de twee commercials die centraal staan in de nieuwe "Partner for Talent"-campagne. In deze commercial zien we Lily, een jong meisje dat alleen naar haar grootouders vliegt. Onderweg krijgt ze hulp van verschillende talenten – van de piloot tot ijsverkoper – die allemaal een belangrijke rol spelen tijdens haar reis. De diversiteit aan verantwoordelijkheden en talenten geeft een inkijk in het brede aanbod aan functies waarvoor Randstad talent bemiddelt, en onderstreept hoe Randstad talenten verbindt met betekenisvol werk in uiteenlopende beroepen en sectoren.

gerichte communicatie in diverse sectoren

De campagne maakt gebruik van verschillende werkomgevingen en toont medewerkers in uiteenlopende beroepen en sectoren. Veel van de visuals bevatten eigen Randstad-medewerkers. De beelden zijn aangepast aan regionale en sectorspecifieke behoeften, en richten zich op een brede doelgroep in sectoren zoals de auto-industrie, gezondheidszorg, logistiek en technische beroepen, evenals commerciële functies in IT, life sciences, engineering, inkoop, sales, HR en finance.

breed zichtbaar via diverse mediakanalen

De campagne wordt ingezet via een breed scala aan mediakanalen, waaronder bioscopen, TV, radio, outdoor, Digital-out-of-home (DOOH), online advertising en social media. De visuals en key visuals, waarvoor grotendeels eigen Randstad-medewerkers zijn ingezet, zijn aangepast aan regionale en sectorspecifieke behoeften. De campagne richt zich op een brede doelgroep, van de auto-industrie en gezondheidszorg tot logistiek en commerciële functies in IT, life sciences, engineering, inkoop, sales, HR en finance. 

Liesbeth Bouwman, Chief Marketing Officer Randstad Groep Nederland: "Deze campagne markeert een belangrijk moment in de transformatie die Randstad momenteel ondergaat. We bevinden ons midden in de implementatie van onze nieuwe bedrijfsstrategie, waarbij we focussen op gespecialiseerde totaaloplossingen. Als 'partner for talent' zet Randstad zich dagelijks in voor een arbeidsmarkt die toekomstbestendig, inclusief en flexibel is. We willen dat talent en klant op het juiste moment de juiste kansen krijgen.” 

De campagne is het resultaat van een nieuwe samenwerking met het wereldwijde marketing- en creative bureau Accenture Song. 

Bouwman: “We zijn trots op het resultaat. Het is bovendien geheel in lijn met waar we als organisatie voor staan: onze eigen medewerkers hebben in deze campagne een hoofdrol in het uitdragen van onze nieuwe strategie. We dragen dit nadrukkelijk samen uit, om samen te kunnen groeien.” 

over randstad

Randstad, opgericht in 1960 en met het hoofdkantoor in Diemen, is 's werelds grootste talentbedrijf. Met een unieke kennis van de arbeidsmarkt ondersteunt Randstad klanten bij het creëren van hoogwaardige, diverse en wendbare teams. Randstad zet zich daarnaast in voor gelijke kansen voor mensen ongeacht hun achtergrond en helpen hen relevant te blijven in de snel veranderende wereld van werk. De 40.000 Randstadmedewerkers wereldwijd hebben een positieve impact op de maatschappij door mensen te helpen hun ware potentieel te realiseren gedurende hun werkzame leven. www.randstad.nl