Wil je weten wat je gaat verdienen als medewerker burgerzaken? Bekijk het in onze eigen salarischecker. Deze tool berekent het gemiddelde loon van flexmedewerkers die als medewerker burgerzaken via Randstad aan het werk zijn. Leeftijd, locatie of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.
En benieuwd wat je netto overhoudt van dat salaris? Of weet je wat je netto wilt verdienen en wil je berekenen welk brutosalaris daarbij past? Check het in onze bruto netto calculator.
secundaire arbeidsvoorwaarden
Als medewerker burgerzaken val je onder de Cao Gemeenten. Hierin zijn mooie secundaire arbeidsvoorwaarden vastgelegd, zoals reiskostenvergoeding en de mogelijkheid om cursussen te volgen. Bovendien heb je als medewerker burgerzaken een computer nodig, dus kun je er vanuit gaan dat je werkgever die regelt.
doorgroeimogelijkheden als medewerker burgerzaken
Als medewerker burgerzaken heb je verschillende doorgroeimogelijkheden. Bijvoorbeeld door je te specialiseren in een bepaald onderwerp als complexe wijzigingen in het buitenland. Een gespecialiseerd medewerker burgerzaken noemen we ook wel een senior medewerker burgerzaken.
Daarnaast kun je je verantwoordelijkheden uitbreiden door ambtenaar van de burgerlijke stand te worden. Je mag dan naast identiteits- en rijbewijzen ook geboorte-, overlijdens- en erkenningsaktes uitgeven. Hoe je ambtenaar van de burgerlijke stand wordt, verschilt per gemeente.
Wil jij je doorgroeimogelijkheden vergroten? Ga dan aan de slag met je persoonlijke ontwikkeling. Ook kijken we graag samen met je naar je loopbaanontwikkeling. Bekijk de tests, tips en trainingen.
werken als medewerker burgerzaken
Wat kan je verwachten als je gaat werken als medewerker burgerzaken? De volgende zaken zijn goed om te weten:
dit is je takenpakket als medewerker burgerzaken
Als medewerker burgerzaken ben je verantwoordelijk voor:
-
klantcontact: je staat mensen te woord die een aanvraag komen doen en helpt ze met hun verzoeken
-
identiteitscontrole: zodra iemand aan jouw loket staat, controleer je de identiteit van die persoon
-
administratie: je verwerkt de gegevens die iemand aanlevert, zoals een nieuw woonadres, de geboorte van een kind of een huwelijk
-
uitgifte van documenten: als alles compleet is, geef je de documenten uit waar diegene voor komt
-
digitale aanvragen: naast de mensen die persoonlijk langskomen, verwerk je ook digitale aanvragen
je werkplek bij de gemeente
Als medewerker burgerzaken werk je in het gemeentehuis van de gemeente waarvoor je werkt. Omdat je met mensen en hun persoonlijke gegevens werkt, werk je vrijwel altijd op locatie. Aangezien er bij elke gemeente medewerkers burgerzaken nodig zijn, is er altijd wel een baan in de buurt te vinden!
de werktijden van een medewerker burgerzaken
Als medewerker burgerzaken, werk je voor de overheid. En we weten allemaal: het ambtenarenbestaan is een feestje. Zodra de klok aangeeft dat de werkdag erop zit, zet je de computer uit en ga je lekker naar huis. Meestal is dat gewoon om vijf uur. Sommige gemeentehuizen zijn één of twee dagen per week in de avond geopend. Wanneer je in de avond werkt, ben je in de ochtend vrij. Lekker uitslapen dus!
medewerker burgerzaken worden
Om medewerker burgerzaken te worden heb je minimaal een mbo niveau 4 niveau en een Basisopleiding Burgerzaken nodig. Die laatste volg je vaak bij de gemeente waar je komt te werken. Zodra je een mbo niveau 4 opleiding hebt, kun je dus solliciteren!
En natuurlijk kan iedereen die via Randstad werkt altijd gebruikmaken van onze online trainingen en opleidingen. Die vind je in je Randstad-profiel onder Mijn Ontwikkeling. Ook als je (nog) niet via Randstad werkt heb je toegang tot het opleidingsaanbod. Log direct in en ontdek wat bij je past! Nog geen Randstad-profiel? Maak er hier snel één aan!
welke eigenschappen en competenties ontwikkel je als medewerker burgerzaken
De naam zegt het al: als medewerker burgerzaken, houd je je met burgers bezig. Mensen dus! Daardoor ontwikkel je je communicatieve vaardigheden. Daarnaast werk je als medewerker burgerzaken aan de volgende competenties:
-
communicatieve vaardigheden: als medewerker burgerzaken werk je de hele dag met mensen. Communiceren is dus superbelangrijk!
-
nauwkeurigheid: als medewerker burgerzaken werk je nauwkeurig en zie je geen detail over het hoofd. Jij zorgt dat alle persoonsgegevens op de aangevraagde en uitgegeven documenten kloppen
-
digitale vaardigheden: een groot deel je administratieve taken doe je digitaal. Hier komen je computervaardigheden goed van pas!
-
klantgericht werken: als medewerker burgerzaken leer je je klantgericht op te stellen tegenover de mensen die aan jouw loket komen. Wil je alvast werken aan deze competentie of ‘m verder ontwikkelen? Volg dan een masterclass klantgerichtheid!